Jeśli posiadamy wysokoprężny BMW, pożar silnika to minimalne ryzyko, jednak priorytetowe traktowanie kwestii bezpieczeństwa przez producenta, stoi za decyzją o uruchomieniu akcji przywoławczej dla całych serii tych pojazdów, chodzi głównie o pojazdy czterocylindrowe i sześciocylindrowe. Wymieniony koncern motoryzacyjny z dużym przekonaniem i profesjonalizmem przeprowadza wszystkie kampanie naprawcze, w których trzeba usunąć wady fabryczne zagrażające bezpieczeństwu jazdy. W najnowszej kampanii czas unieruchomienia pojazdu, został ograniczony do minimum, ponieważ producent zadbał o dostateczną ilość części zamiennych na rynku, czyli zawory EGR. Nawet w największych koncernach produkujących samochody zdarzają się wady fabryczne, których nie sposób przewidzieć na etapie testów, ważny jest w takich sytuacjach sposób i tempo reagowania, a najlepsze oceny pod tym względem otrzymuje marka BMW. Pożar układu przekierowywania spalin rozprzestrzenia się niezwykle powoli, co nie stwarza zagrożenia dla naszego życia ani zdrowia.